dinsdag 11 maart 2008

examenstress...

jaja, de examenstress...of bij jullie Nederlandertjes toetsenweekstress.. je kent het wel...die dagen of weken voordat je je toetsen of examens krijgt en je heel veel 'moet' studeren omdat je anders geen goede punten haalt.. echt frustrerend is dat.. waarom leven we toch in een maatschappij waar je alles, maar dan ook alles goed moet doen? soms snap ik wel waarom het zelfmoordcijfer het hoogste ligt in België... niet dat ik er zelf aan denk hoor;) maar gewoon, op school moet je goed presteren, je moet een goede en voorbeeldige leerling zijn of je krijgt allemaal kritiek dat je het niet goed doet van de leerkrachten...ook buiten school moet je goed presteren...in de club die je zit, thuis moet je ook alles goed doen...echt moeilijk is dat soms...
maarjah, gelukkig zijn er dan altijd die mensen die van je houden en tonen dat je het goed doet:) ik wil al die mensen bedanken daarvoor:) bedankt mams, paps, zusjes, Naomi, Simon, Elisa, Véronique, Niels, Maaike, Dries, Jona en Jaimie, Marjolein, ...(en nog zoveel andere mensen:)) en op de eerste plaats wil ik natuurlijk God bedanken, dat Hij er altijd voor me is en me troost wanneer ik verdrietig ben en vrolijk is wanneer ik happy ben:) daar ben ik echt zooooo dankbaar voor:) daarom weet ik ook dat Hij me weer zal helpen om moeilijk periodes (zoals examens;)) te doorstaan:)
Thank you Jesus!!!

4 opmerkingen:

Ben zei

hee!
met mij gaat het goed! ook veel examenstress enzo hier;) erg druk dus!
Hoe is het verder met jou?
Ik heb zin om naar België te gaan.. Ik ben benieuwd naar jullie woonplaats enzo! :)

Ik zie je!
Groetjes, Ben

Matthijs zei

Is het in België zo erg qua prestatiedruk?:O Wat krijg je dan zoal te horen als je het niet goed doet? Nou ik wens je in elk geval heel veel succes met je examens en het leren daarvan! Laat het me weten als je je cijfers terug hebt!
Hoe staat het leven er verder voor? Nog grote ontwikkelingen in je spannende leventje of kabbelt het rustig voort?:P Ik heb zin om jullie kant op te komen!

Groetjes van Matthijs

Ben zei

ja vet is echt een vet woord.. bere gebruik ik dan weer wat minder als ik eerlijk ben:P
ja ik zou em zeker gaan lezen als ik jou was;)

groetjes!
Ben

Gerco Derksen zei

Ik heb ook examenstress...:S
terwijl het nog 2maanden duurt maarja..:S:S:S:S