dinsdag 25 maart 2008

kingskidstour België:)

hoihoi! ik heb echt een fantastisch 5-daagse weekend achter de rug met kingskids! het was echt zooooooo super:) voor ons gezin begon het allemaal al woensdagmiddag, Mirjam kwam in België aan na een 8uur lange reis met de trein...(ze had een paar keer haar trein gemist) en toen mochten we dus helpen om alles klaar te gaan zetten in onze kerk waar het kingskidsteam zou slapen. ik had woensdag en donderdag nog examens dus voor mij was het nog even stressen, maar ik heb me er goed doorheen geslagen en heb een 9,5 voor wiskunde en een 7voor latijn gehaald, dus ik mag helemaal niet ontevreden zijn;)
donderdagavond begon het dan allemaal echt:)de Nederlandertjes kwamen aan rond 11uur in onze kerk waar ze nog mochten genieten van een lekker hotdog en chocolademelk(ik weet het, hele rare combinatie, maar ik had het niet uitgekozen;))
de volgende dag moesten we er al rond 6uur30 uit omdat we om 8uur30 moesten staan in mijn basisschool van vroeger 'sint-theresia'. daar mochten we een programma houden voor de kindjes van het 2de kleuter-2de leerjaar en in de namiddag voor het 4de leerjaar-6de leerjaar:) het was echt heel leuk, de kindjes deden zo goed mee en ook wij hebben ons echt geamuseerd! we mochten het paasverhaal vertellen aan hen via dramastukjes, dansjes en spelletjes:)het was echt leuk om te zien hoe die jonge kinderen nog zo open staan voor alles:) ze luisteren heel goed en gaan echt op in de kleinste dingetjes:) wat ik ook leuk vond was dat de leerkrachten die ik vroeger had gehad zo ook eens kon tonen dat ik echt geloof. vroeger ging ik dat altijd een beetje verbergen, maar nu ben ik er helemaal voor gegaan zonder me iets aan te trekken van hen:) de Heer is zooo groot en dat mag ook gezien worden;)
als de school dan gedaan was, zijn we met het hele kingskidsteam gaan zwemmen in het magdalenazwembad:) het was echt super! een duik in het zwembad kan echt deugd doen:) we hebben heel wat afgelachten! wat ik ook zo leuk vond was dat ik me echt op mijn gemak voelde, er is echt zo'n vriendschapssfeer in onze groep, normaal gezien als ik zou gaan zwemmen zou ik er mee inzitten hoe ik er uitzie enzo, maar nu heb ik er bijna geen moment aan gedacht:) iedereen accepteert elkaar en maakt lol met elkaar:) echt fantastisch vind ik dat!
s'avonds hebben we dan nog lekker gegeten en aan teambuilding gedaan:) we speelden namelijk 'weerwolfje' maar dan op de christlijke manier:) het was echt heel leuk en grappig om te zien hoe je het soms totaal verkeerd op hebt wie de moordenaar is:p na het spelletje moesten we dan ook gaan slapen rond 10uur30 want de volgende dag moesten we er ook weer rond 7uur uit.
de zaterdag begon allemaal heel rustig voor de meesten van ons:) de band moest een soundcheck gaan doen in oostrozebeke voor zondag en ondertussen mocht de rest van het team 'chillen'. s'middags was het dan weer een stuk drukker. we zouden workshops geven in Yump.(een jeugdcafé in Kortrijk) ik zat in de workshop 'drama', je had ook nog de workshops dans, weerwolf(dat spelletje) en sport&spel. het werd echt een hele gezellige namiddag:) onze tienergroep was er en enkele vrienden van me zijn ook gekomen:) wat heel grappige was die dag, was dat we in het begin niet zoveel mensen hadden en Thea(iemand uit ons team die ook juist in de dramaworkshop zat) had gezegd dat als er geen mensen op de dramaworkshop afkwamen we de zolder zouden opruimen. we hadden juist die dag gezien dat als je iets vraagt aan God hij je het ook zal geven;) nujah, wat bleek, in de eerste workshopronde waren er geen mensen voor onze dramaworkshop:s haha, dus hebben we de zolder moeten opruimen;) nu is ze wel heel mooi hoor:)
s'avonds hebben we dan een optreden gegeven. Eerste hadden we nog heartprep en dat was zo goed! Gods Geest was echt aanwezig en we voelden gewoon zijn liefde. We hebben toen allemaal liedjes gezongen en gebeden en het was echt zo goed. het optreden zelf was ook heeeeeeel goed! we hebben een heleboel dansen en dramastukken getoond en ik en Matthijs hebben ook onze getuigenis gegeven. Patje heeft dan de preek gedaan en die was echt goed, ik denk echt dat er mensen in de zaal door aangeraakt geweest zijn! na het optreden zijn we dan ook nog gaan praten met de mensen in de zaal en gaan bidden voor hen enzo:) het leuke was dat enkele van mijn vrienden ook een hele tijd hebben staan babbelen met een paar jongens van ons team en ik denk dat het echt goed was:) check het volgende bericht voor de rest van het weekend;) dikke knuf, Saartjxxx

Geen opmerkingen: